20.03.2023 | Milan Wilson
Posledné týždne si určite zaznamenal fenomén vedeckého odboru umelej inteligencie (AI). Vďaka nemu nás majú počítače zbaviť práce a všetkých nahradiť… a prebrať nadvládu nad svetom? Uväzniť nás v matrixe? Zahubiť ľudstvo? To už trochu zachádzam a blúznim, no môže to byť zaujímavá téma na iný článok. :)
Za rozruch môže Open AI. Na sociálnych sieťach sa objavili screenshoty riadkov kódu, článkov, no aj obrázkov vytvorených touto umelou inteligenciou. Ľudia sa, samozrejme, začali báť o prácu a konšpirovať. My umelú inteligenciu milujeme. Ak si náš zákazník, či už súčasný alebo budúci, obľúbiš si ju aj ty!
V nasledujúcich odstavcoch sa dozvieš:
Aj ty si kamarátke pomáhala s výberom niečoho nového, napríklad auta? Potom si určite zažila, situáciu, že sa ti aj týždeň po rešerši ukazovali reklamy na autá vo vyhľadávači, na YouTube alebo iných sociálnych sieťach, že? Nebola to náhoda. A, našťastie, to nie je práca vládnych agentov.
Môže za to tvoja cesta internetom. Tam ťa prenasledujú súbory cookies ktoré prenášajú informácie ako:
Nemusíš sa báť, marketér nevie zistiť komu tieto údaje patria. Vie ich ale využiť v tvoj prospech, či už si zadávateľ alebo prijímateľ reklamy. A tu prichádza na rad umelá inteligencia. Áno, naši marketéri využívajú AI v službách ako Google Ads či reklamy v sieťach od Meta už dlhú dobu. Vďaka nej vedia zacieliť tvoju reklamu pre typ zákazníka, akého práve hľadáš.
Dajme tomu, že máš e-shop pre lekáreň. Je začiatok leta a s ním aj sezóna kliešťov a komárov. Spustíme teda reklamnú kampaň na repelenty začiatkom apríla. Zameriame sa na ľudí, ktorí vyhľadávali na Google otázky ako: Kedy začína kliešťová sezóna? Skáču kliešte zo stromov? A keďže na severe Slovenska je ešte miestami sneh, vynecháme ho z kampane. Tú spustíme pre sever až v máji.
Vďaka AI vie Google Ads zacieliť kampaň na vhodné predajné kanály a na potenciálnych zákazníkov, ktorí nám prinesú žiadanú konverziu.
Vďaka AI technikám vieme vygenerovať akékoľvek obrázky nám napadnú. A tak je obava našich kamarátov grafikov vecne opodstatnená. Stále je ale cítiť neprítomnosť ľudského faktoru pri realistických dopytoch z Open AI nástroja DALL·E 2. V obrázku, kde som dopytoval priblíženie na espresso mašinu mi vyšli ruky, ktoré sú dosť neprirodzené. 🙂
Nie je to tak. Viem s určitosťou povedať, že v dohľadnej dobe nám AI prácu nezoberie. Je ale výbornou pomocníčkou pri:
Stále treba umelú inteligenciu krotiť pri tvorbe prediktívnych modelov správania zákazníka alebo tvorbe personalizovaného obsahu. Marketér, ktorý vie čo robí, je preto stále dôležitý v rámci manažovania reklamy.
Implementácia AI v marketingu je nasledujúcim veľkým krokom pre nás a našich klientov. Pomáha nám už dlhú dobu dosahovať žiadané výsledky, no je čas ju pochopiť a využiť v náš prospech.
Ktokoľvek môže umelú inteligenciu využívať pre riešenie praktických problémov. Napríklad pri varení alebo programovaní. No, a my si svoje know-how zatiaľ necháme pre seba. Ako využívaš umelú inteligenciu ty?