04.09.2024 | Bc. Kristína Šafrová, MBA

Prečo si tvoje príspevky nikto nepozrie? Tipy, ako zvýšiť dosah na Instagrame a Facebooku

Pozná to asi každý firemný profil na sociálnych sieťach. Pravidelne uverejňujete príspevky, sledujete si správne časy, snažíte sa pridávať pútavý popis, zaujímavý content a dokonca si dáte záležať na odovzdaní pridanej hodnoty. Nakoniec má takéto video, fotka alebo grafika s popisom, na ktorom ste sa natrápili 3 LIKE, žiaden komentár a mizivé dosahy. 


Ako sa tvorí ten virálny content? Ako to robia niektoré značky, že ich príspevky ľudí naozaj zaujmú, zastavia sa na nich a strávia tam vzácne sekundy digitálneho sveta? Dnes si na túto tému trošku viac posvietime. Tiež ti odovzdáme tipy na to, ako viac zaujať a získať tak viac sledovateľov, dosahy aj interakcie. Poďme sa na to spolu pozrieť. 


Videocontent a dobrý “hook” 

Videocontent ovládol aj Instagram. Na svedomí to má hlavne TikTok. A keďže Instagram veľmi rád odkukuje od iných aplikácií (napríklad Stories od SnapChatu alebo správy z Messengera), tak pridal aj reels. Už si veľmi ťažko asi vieme predstaviť starý Instagram, kde všetci pridávali len fotky. 


Teraz je najviac konzumovaným obsahom práve formát reels - 15 - 30 sekundové videá (najnovšie sú teraz aj trendy videá, ktoré majú 2 - 5 sekúnd), ktoré sú plné efektov, ilustračných záberov a s titulkami. Ich základom je zachytiť pozornosť diváka hneď na začiatku. Štatistiky totiž hovoria, že ak nezachytíš pozornosť hneď v prvých pár sekundách, tak máš smolu. Ak máš teda málo zhliadnutí na videách, nepoužívaš dobrý “hook”. 



Hook alebo slovensky háčik, je fráza, veta, zvukový efekt alebo čokoľvek iné, čo použiješ na začiatku videa, aby si zachytil pozornosť. Môže to byť niečo šokujúce, vtipné, nejaký fakt, citát alebo štatistika. Jednoducho čokoľvek, čo vieš, že by tvojho diváka (alebo väčšinu populácie) upútalo. 


Podpora v Instagram Stories 

Jednoduchý bod - vždy, keď uverejníš príspevok, nezabudni to spomenúť aj v Stories. Mnoho používateľov si už dnes (aj vďaka novodobému algoritmu Instagramu) nástenku ani nepozerá, ale prejde si len stories obľúbených profilov. 


Ak v Stories nájdu zmienku alebo priamo preklik na tvoje reels (alebo príspevok), ktoré bude mať dobrý hook, používateľ bude mať väčšie nutkanie sa na príspevok priamo prekliknúť. 


Stories môžeš použiť aj na doplnenie informácií, ktoré sa ti do príspevku nezmestili. Tiež tam môžeš pridať odkazy na produkty alebo iné stránky spomenuté v príspevku. Stories a príspevky by mali byť spolu poprepájané. 



A aby sa na tvoju značku nezabudlo a zobrazoval si sa svojim sledovateľom medzi profilmi čo najvyššie, je dôležité pridávať obsah pravidelne. Príbehy by ale nemali byť nejako grafické a moc prešpekulované. Tie by sa mali pridávať tak prirodzenejšie. V prípade Stories teda neplatí, že by ste si ich mali nejako extra vopred plánovať. Dôležitejšia je práve spontánnosť a konzistentnosť. 


O, a taký tip na záver - ak potrebujete niečo fakt dobre promovať a chcete čo najväčšiu pozornosť, nepridajte nič najbližších 24 hodín. A až keď vám všetky predošlé stories zmiznú, pustite túto novinku do sveta.


POPIS! a “call to action” frázičky 

Akurát dnes nám vyskočilo video od šikovného tvorcu @kiavcin a ten má naozaj užitočné tipy. A tento jeden si určite nechcem privlastňovať, takže parafrázujem jeho slová - popisy ku príspevkom by ste nemali písať ako do teleshoppingu a netreba používať odborné marketingové frázy. Treba ich písať tak, ako keby ste sa rozprávali s kamarátom svojho kamaráta.



Čiže nebude to úplne mega “chill” ako keď ste s kamošom, ale tiež to nie je nič formálne, odborné a “uhladené”. Popisy píšte rečou svojich sledovateľov. Všetci na sociálnych sieťach sú len ľudia, ktorí si chcú od tej formálnosti trochu oddýchnuť. Chcú sa zabaviť, možno sa naučiť niečo nové, inšpirovať sa. 


No a druhou dôležitou časťou sú “call to action” frázičky. Tie môžete použiť priamo vo videu alebo až v popise. Týmto spôsobom získate želané interakcie. Komentáre, správy, LIKE. Stačí povedať: “Napíš mi do komentára, o čom by sme mali spraviť video nabudúce…”, “A ak sa chceš dozvedieť, ako vyčistíš mriežku v rúre za 3 sekundy, napíš mi správu a ja ti pošlem podrobný návod.” Vidíte? Úplne jednoduché. 


Hashtagy majú stále význam 

Hashtagy nezomreli. Naozaj. Stále je dobré ich používať. Užitočné sú hlavne vtedy, ak človek hľadá na Instagrame niečo konkrétne. #kuchynenamieru, #kadernickysalonbratislava, #koralkovenahrdelniky, #svadobnesaty. Takto nájde človek presne to, čo hľadá a objaví práve tvoj biznis. Čo je skvelá cesta, ako si ťa nájde zákazník, ktorý s vysokou pravdepodobnosťou nakúpi (ak porazíš konkurenciu). 


A ako hashtagy SPRÁVNE používať? V prvom rade - musíš mať verejný profil. Hashtagy sa používajú bez medzier - inak by to nefungovalo. Vytvárajte naozaj relevatné hashtagy, ktoré nie sú dlhé a sú to najpoužívanejšie frázy vyhľadávania. A koľko by ich malo byť? Maximum je 30. Niekto odporúča 5, niekto zas 15. Dôležitá je hlavne spomínaná relevancia. Hashtagy potom môžete namiesto popisu pridať aj do komentára ku príspevku. 


Konzistentnosť a bojový plán 

Tak, a sme na konci. Toto bolo pár tipov od nás, ako sa správne pozerať na obsah, ako ho tvoriť a ako dosahovať tie najlepšie výsledky. Samozrejme, Instagram sa neustále mení a preto je veľmi dôležité vzdelávať sa, sledovať trendy a prispôsobovať sa. Dôležité je, aby si bol konzistentný. Aby ľudia videli, že si na svojich soc. sieťach aktívny a záleží ti na prezentácií značky. 



Je veľmi veľa zákazníkov, ktorí pred nákupom najprv skontrolujú profily na rôznych platformách. Buduješ si tak dôveryhodnosť a imidž. No a nezabúdaj na to, že tvoja stratégia a spôsob komunikácie by mala byť všade rovnaká. Je dôležité prezentovať sa jednotným spôsobom, aby v tom potom nemal zákazník zmätok. To je ako keby si na Instagrame používal modré logo a na Facebooku zas zelené a v inom fonte. 


Páčil sa ti tento článok? Veríme, že si došiel až do konca a získal množstvo užitočných informácií. Ak ťa zaujíma, ako zvýšiť rýchlosť webu, tak klikni tu